Alt inklusive betgelser

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår forstås ved:

Fortrydelsesfrist: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med erhvervsdrivende;

Dag: kalenderdag;

Langvarig transaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor leverings- og/eller afhentningsforpligtelsen er spredt over tid;

Varigt datamedium: ethvert medium, der gør det muligt for forbrugeren eller erhvervsdrivende at gemme information, der er personligt rettet mod ham, på en måde, der gør det muligt for fremtidig høring og uændret gengivelse af den gemte information.

Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren til at frasige sig fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;

Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser på afstand til forbrugere;

Fjernsalgsaftale: en aftale, hvor der inden for rammerne af et af erhvervsdrivende organiseret system for fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation op til og med indgåelsen af aftalen;

Teknik til fjernkommunikation: middel, der kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbruger og erhvervsdrivende er samlet fysisk på samme sted.

Generelle vilkår og betingelser: nærværende Generelle vilkår og betingelser for erhvervsdrivende.

Artikel 2 – Erhvervsdrivendes identitet

Firmanavn: Dovcon B.V.

CVR-nummer: 89544838

Handelsnavn: TravX

Momsnummer: NL865016707B01

Kundeservice mail: dk@travxstore.com

Firmaadresse: Trasmolenlaan 12, 3447 GZ Woerden

Artikel 3 - Anvendelighed

Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale og ordrer mellem erhvervsdrivende og forbruger.

Før fjernsalgsaftalen indgås, stilles teksten til disse generelle vilkår og betingelser til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, før fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan ses hos erhvervsdrivende, og at de vil blive sendt gratis til forbrugeren hurtigst muligt på forbrugerens anmodning.

Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser i afvigelse fra det foregående afsnit og før fjernsalgsaftalen indgås stilles til rådighed for forbrugeren på elektronisk vej på en sådan måde, at forbrugeren nemt kan gemme dem på et varigt datamedium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, før fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt gratis til forbrugeren enten elektronisk eller på anden måde efter forbrugerens anmodning.

I tilfælde, hvor der ud over disse generelle vilkår og betingelser også gælder specifikke produkt- eller tjenestebetingelser, gælder andet og tredje afsnit tilsvarende, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den anvendelige bestemmelse, der er mest gunstig for ham i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller ophæves, forbliver aftalen og disse vilkår i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet af gensidig aftale med en bestemmelse, der nærmer sig betydningen af det oprindelige så meget som muligt.

Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår og betingelser, skal bedømmes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser.

Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår skal fortolkes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser.

Artikel 4 - Tilbuddet

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er betinget, skal dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Virksomheden har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er detaljeret nok til at forbrugeren kan foretage en god vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller fejl i tilbuddet binder ikke virksomheden.

Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til erstatning eller ophævelse af aftalen.

Billeder af produkter er en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter. Virksomheden kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt svarer til produkternes faktiske farver.

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accept af tilbuddet. Dette omfatter især:

prisen, med undtagelse af fortoldningsomkostninger og importmoms. Disse yderligere omkostninger vil være for kundens regning og risiko. Post- og/eller kurerservice vil i forbindelse med importen anvende en særlig ordning for post- og kurerservice. Denne ordning gælder, når varerne importeres til EU-landet for bestemmelse, hvilket også er tilfældet her. Post- og/eller kurerservice opkræver moms (enten alene eller sammen med opkrævede fortoldningsomkostninger) fra varemodtageren;

eventuelle leveringsomkostninger;

den måde, hvorpå aftalen kommer i stand, og hvilke handlinger der er nødvendige for dette;

om fortrydelsesretten gælder eller ej;

betalingsmåde, levering og udførelse af aftalen;

fristen for at acceptere tilbuddet eller fristen, inden for hvilken virksomheden garanterer prisen;

højden af taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af teknikken til fjernkommunikation opkræves på et andet grundlag end den normale basistakst for det anvendte kommunikationsmiddel;

om aftalen efter dens indgåelse arkiveres, og i givet fald hvordan den kan konsulteres af forbrugeren;

den måde, hvorpå forbrugeren, før aftalen indgås, kan kontrollere og om nødvendigt rette de oplysninger, han har afgivet i forbindelse med aftalen;

de eventuelle andre sprog, hvorpå aftalen ud over nederlandsk kan indgås;

de adfærdskodekser, som virksomheden har underlagt sig, og den måde, hvorpå forbrugeren elektronisk kan konsultere disse adfærdskodekser; og

den mindste varighed af aftalen på afstand i tilfælde af en langvarig transaktion.

Valgfrit: Tilgængelige størrelser, farver, typer af materialer.

Artikel 5 – Aftalen

Aftalen kommer, forbeholdt bestemmelserne i stk. 4, til stand på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil stillede betingelser.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks elektronisk modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af virksomheden, kan forbrugeren ophæve aftalen.

Hvis aftalen kommer i stand elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til beskyttelse af den elektroniske dataoverførsel og sørger for et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.

Virksomheden kan – inden for lovens rammer – orientere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de fakta og faktorer, der er relevante for ansvarligt at indgå en fjernsalgsaftale. Hvis virksomheden på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har den ret til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse eller knytte særlige betingelser til gennemførelsen.

Virksomheden skal sammen med produktet eller tjenesten sende følgende oplysninger til forbrugeren, skriftligt eller på sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en tilgængelig måde på et varigt datamedie:

virksomhedens besøgsadresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager; betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en klar meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten; oplysninger om garantier og eksisterende service efter købet; de oplysninger, der er indeholdt i artikel 4, stk. 3 i disse vilkår, medmindre virksomheden allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før aftalens gennemførelse; kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er ubestemt. I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående punkt kun for den første levering.

Enhver aftale indgås under den suspensive betingelse af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Denne betænkningstid begynder dagen efter, at forbrugeren eller en repræsentant udpeget af forbrugeren på forhånd og gjort kendt for virksomheden har modtaget produktet.

I løbet af betænkningstiden skal forbrugeren omhyggeligt håndtere produktet og emballagen. Han må kun pakke produktet ud eller bruge det, i det omfang det er nødvendigt for at kunne vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han gør brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt tilbehør leveret og - hvis det er rimeligt muligt - i original stand og emballage til virksomheden i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som virksomheden har givet.

Når forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han meddele dette inden for 14 dage efter modtagelse af produktet til virksomheden. Meddelelsen skal gives af forbrugeren via en skriftlig besked/e-mail. Efter at forbrugeren har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han sende produktet tilbage inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, for eksempel ved hjælp af en forsendelseskvittering.

Hvis kunden ikke har meddelt inden for de i stk. 2 og 3 nævnte frister, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret resp. ikke har sendt produktet tilbage til virksomheden, er købet en kendsgerning.

Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af fortrydelse

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, er omkostningerne ved at returnere produkterne for forbrugerens regning.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil virksomheden tilbagebetale dette beløb så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter fortrydelse. Her gælder dog betingelsen, at produktet allerede er modtaget tilbage af webforhandleren, eller at der kan fremlægges bindende bevis for komplet returnering.

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret

Virksomheden kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis virksomheden tydeligt har nævnt dette i tilbuddet, i det mindste rettidigt inden aftalens indgåelse.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

som er skabt af virksomheden i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer; der tydeligt er personlige af natur; som på grund af deres natur ikke kan returneres; som hurtigt kan forringes eller ældes; hvis prisen er bundet til udsving på de finansielle markeder, som virksomheden ikke har indflydelse på; for løssalgsaviser og tidsskrifter; for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvor forbrugeren har brudt forseglingen. for hygiejniske produkter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

vedrørende logi, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode; hvis leveringen er begyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før betænkningstiden er udløbet; vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 – Prisen

I den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode forhøjes priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke, medmindre prisændringer skyldes ændringer i moms-satserne.

I afvigelse fra det foregående punkt kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester med variable priser, hvis priserne er bundet til udsving på de finansielle markeder, og som virksomheden ikke har indflydelse på. Denne binding til udsving og det faktum, at eventuelt angivne priser er vejledende priser, vil blive nævnt i tilbuddet.

Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovgivningsmæssige regler eller bestemmelser.

Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis virksomheden har aftalt dette, og:

disse skyldes lovgivningsmæssige regler eller bestemmelser; eller forbrugeren har ret til at ophæve aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft. Leveringsstedet fastsættes i henhold til artikel 5, stk. 1, i lov om omsætningsafgift fra 1968 og er i det land, hvor transporten starter. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU. Som følge heraf vil post- eller kurerservice hos modtageren opkræve importmoms og/eller toldgebyrer. Derfor vil virksomheden ikke opkræve moms.

Alle priser er med forbehold for tryk- og stavefejl. Virksomheden påtager sig ikke noget ansvar for konsekvenserne af tryk- og stavefejl. Ved tryk- og stavefejl er virksomheden ikke forpligtet til at levere produktet til den fejlagtige pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og Garanti

Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de specifikationer, der er nævnt i tilbuddet, rimelige krav til soliditet og/eller brugbarhed og de lovgivningsmæssige bestemmelser og/eller offentlige forskrifter, der gælder på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer virksomheden også, at produktet er egnet til andet end normal brug.

En garanti ydet af virksomheden, fabrikanten eller importøren berører ikke de lovmæssige rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for virksomheden i henhold til aftalen.

Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal inden for 14 dage efter levering skriftligt meddeles til virksomheden. Returnering af produkterne skal ske i den originale emballage og i ny tilstand.

Garantiperioden fra virksomheden svarer til fabriksgarantiperioden. Virksomheden er dog aldrig ansvarlig for den endelige egnethed af produkterne til hver enkelt anvendelse af forbrugeren, ej heller for eventuelle råd om brugen eller anvendelsen af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren selv har repareret og/eller ændret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller ændret af tredjeparter; De leverede produkter er blevet udsat for unormale forhold eller er blevet behandlet uforsigtigt eller er i strid med virksomhedens anvisninger og/eller behandlet på emballagen; Uegnetheden helt eller delvist skyldes forskrifter, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og Udførelse

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umuligt, vil virksomheden bestræbe sig på at stille et erstatningsprodukt til rådighed. Senest ved leveringen vil det klart og forståeligt blive meddelt, at et erstatningsprodukt leveres. Ved erstatningsprodukter kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne til en eventuel returforsendelse er for virksomhedens regning.

Det skal også bemærkes, at kunderne ikke har mulighed for at annullere en ordre, efter at den er afsendt og kan spores via sporingsnummeret. I tilfælde af at en kunde er fraværende fra leveringsadressen eller nægter at modtage pakken, vil pakken blive returneret til den oprindelige afsender i Kina. Det er vigtigt at bemærke, at kunden er ansvarlig for omkostningerne ved denne returforsendelse, hvilket indebærer et gebyr på 111 kr. Disse omkostninger trækkes fra refusionen af købsprisen.

Virksomheden vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter.

Som leveringssted gælder den adresse, som forbrugeren har meddelt virksomheden.

Med forbehold for hvad der er nævnt i artikel 4 i disse generelle betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer med behørig hast, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringsfrist. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, modtager forbrugeren besked herom senest 30 dage efter, at han har afgivet ordren. Forbrugeren har i så fald ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og krav på eventuel erstatning.

I tilfælde af ophævelse i henhold til det foregående punkt, vil virksomheden tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter ophævelsen.

Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkterne påhviler virksomheden indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en på forhånd udpeget og til virksomheden meddelt repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 – Langvarige transaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid og som vedrører regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, under iagttagelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, mod slutningen af den fastsatte periode under iagttagelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

Forbrugeren kan opsige aftalerne nævnt i de foregående punkter:

til enhver tid og ikke begrænses til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode; mindst på samme måde som de blev indgået af ham; altid med samme opsigelsesfrist som virksomheden har aftalt for sig selv.

Forlængelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, må ikke forlænges eller fornys stiltiende for en bestemt periode.

I afvigelse fra det foregående punkt må en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af dagblade, nyheder og ugeblade og tidsskrifter, stiltiende forlænges for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale mod slutningen af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst én måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af produkter eller tjenester, må kun stiltiende forlænges for ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige med en opsigelsesfrist på højst én måned og en opsigelsesfrist på højst tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig, men mindre end én gang om måneden, levering af dagblade, nyheder og ugeblade og tidsskrifter.

En aftale med begrænset varighed til regelmæssig prøvelevering af dagblade, nyheder og ugeblade og tidsskrifter (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke stiltiende og afsluttes automatisk efter udløbet af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen med en opsigelsesfrist på højst en måned efter et år, medmindre rimeligheden og retfærdigheden modsætter sig opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.

Artikel 13 – Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 arbejdsdage efter starten af betænkningstiden som nævnt i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjeneste begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.

Forbrugeren er forpligtet til straks at informere virksomheden om eventuelle unøjagtigheder i de leverede eller angivne betalingsoplysninger.

I tilfælde af forbrugerens misligholdelse har virksomheden, forbeholdt lovlige begrænsninger, ret til at opkræve rimelige omkostninger, som er gjort kendt for forbrugeren på forhånd.

Artikel 14 – Klageprocedure

Klager over udførelsen af aftalen skal indgives til virksomheden fuldstændigt og klart beskrevet inden for 7 dage, efter at forbrugeren har konstateret manglerne.

Klager indgivet til virksomheden besvares inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage forudses at have en længere behandlingstid, vil virksomheden inden for 14 dages perioden svare med en modtagelsesbekræftelse og en indikation af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses i gensidig overenskomst, opstår en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.

En klage suspenderer ikke virksomhedens forpligtelser, medmindre virksomheden angiver andet skriftligt.

Hvis virksomheden anerkender en klage som berettiget, vil virksomheden efter eget valg enten erstatte eller reparere de leverede produkter uden omkostninger.

Artikel 15 – Tvister

Kun nederlandsk lovgivning er gældende for aftaler mellem virksomheden og forbrugeren, som disse generelle betingelser gælder for. Dette gælder også, hvis forbrugeren bor i udlandet.

Artikel 16 – CESOP

På grund af de foranstaltninger, der er indført og skærpet fra 2024 vedrørende 'Ændring af loven om omsætningsafgift fra 1968 (lov om implementering af direktiv for betalingstjenesteudbydere)' og dermed implementeringen af Central Electronic System of Payment Information (CESOP), vil betalingstjenesteudbydere muligvis registrere data i det europæiske CESOP-system.